برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

سلامت عموم و توجه به برچسب های هولوگرامی

برچسب هولوگرام وسلامت 

در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر توجه به برچسب امنیتی بر سلامت را مورد بررسی قرار دهیم :

نظرسنجی موسسه ملی سلامت نشان می دهد که حدود ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان،  حقایق و اطلاعات تغذیه ای موجود بر روی برچسب های هولوگرام را قبل از اقدام به خرید مطالعه می کنند. علاوه بر این، نزدیک ۵۲ درصد لیست موجود در باره مواد تشکیلل دهنده را بررسی می کنند و ۴۷ درصد توجهی به اندازه وعده غذایی دارند و ۴۴۴ درصد  ادعای سلامتی این مواد را می خوانند. تفاوتت قابل توجهی در سلامت افرادی که برچسب امنیتی مواد غذایی را می خوانند و افرادی که توجهی به این موارد ندارند وجود دارد. محققان مطالعه ای  بیان کرده اند افرادی که زمانی را برای خواندن برچسب های هولوگرام روی مواد غذایی اختصاص می دهند، توجهه ویژه ای به  کالری های کل دریافتی،چربی کل،کلسترول، سدیم، قند و فیبر غذایی خواهند داشت. یکی از نویسندگان این مطالعه درر این باره چنین می گوید: اگر برچسب هولوگرام روی مواد غذایی تاثیر زیادی بر روی سلامت عمومی افراد داشته باشد، کاربرد چنین مواردی بیشتر خواهد شد. کاربرد اندک چنین برچسب هایی به اصلاح نیاز دارد.  تغییرات پیشنهادی برای چنین برچسب هایی شامل برجسته تر کردن اطلاعات مرتبط با کالری ها، گزارش ارزش تغذیه ای مواد و استفاده از تکنیک های مشهودتر برچسب گذاری همچون کاربرد جوهرهای سبز، زرد و قرمز است. با وجود چنین مواردی هنوز تغییرات  برای شرکت ها و صنایع اجباری نشده است. 

معرفی برچسب ضد سرقت 

ویژگی های برچسب امنیتی

ویژگی های برچسب های امنیتی 

  • قابل تولید مجدد نیستند.
  • ظاهر بسته بندی را بهبود می بخشند و باعث افزایش آگاهی از برند می شوند.
  • با جعل و تقلب مقابله می کنند.
  • اعتبار سنجی آنها سریع و اسان است.
  • می توان آن را برای برند یا لوگو سفارشی سازی کرد.

 سایر برچسب های امنیتی نیز که در بازار وجود دارد شامل برچسب های فویل داغ، برچسب های تخریب پذیر، برچسب های حرارتی و یو وی و برچسب های ضد سرقتاست. برچسب های فویل داغ، یکی از جایگزین های مقرون به صرفه  برای برچسب های امنیتی است و هنوز هم  می تواند حس امنیت و کیفیت را در اختیار مشتری قرار دهد.

این نوع برچسب ها کمتر از سایر موارد برای ضد جعل و تقلب مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر  ظاهر زیبایی به محصول می بخشند. برچسب های فویل داغ  در بیشتر صنایع کارکرد خوبی دارند و در رنگ ها و الگوهای متفاوت در اختیار مشتری قرار می گیرند. برچسب های تخریب پذیر  نیز در با دزدی مقابله می کنند.  برچسب هایی که در برگیرنده تغییر رنگ ، فلورسنس یا جوهر های یو وی نا مرئی هستند به شناسایی اصل بودن محصول کمک می کنند. برچسب های ضد سرقت نیز به طور گسترده در بسته بندی ها  و صنایع برچسب گذاری مورد استفاده قرار می گیرند.


امروزه مطمئن ترین و ارزان ترین راه حل برای جلوگیری از جعل ، تقلب و سرقت و نشان دهنده اصل بودن کالا ، حافظ اعتبار اسناد و محصولات و رواج دهنده علامت تجاری آن در تمامی کشورهای پیشرفته استفاده از برچسب امنیتی هولوگرام است زیرا این برچسب بعد از تولید به هیچ وجه در هیچ جای دنیا قابل کپی برداری و تکثیر مجددد نمی‌باشد.همچنین تولید برچسب امنیتی نوعی استاندارد محسوب گردیده و به مانند ISO و سایر استاندارد ها نشان دهنده کیفیت مطلوب و مرغوبیت کالاست . همچنین جلوه زیبای آن باعث شده است که برخی از تولید کنندگان صرفاً جهت افزایش جاذبه های ظاهری و بصری کالا از این برچسب استفاده نمایند.

هولوگرام ها کاملا در برابر کپی برداری مصون بوده و در مقابل روشهای رایج کپی برداری با استفاده از پیچیده ترین اسکنرها و یا فتوکپی ها مقاوم است . هولوگرام غیر قابل انتقال از روی کالایی به کالای دیگر است حتی با استفاده از روشهایی همچون حرارت، بخار و …
هولوگرام دارای حساسیت بالایی است و غیر قابل مخدوش شدن با دستکاری می باشد.

تولید کنندگان هولوگرام می‌بایستی عضو اتحادیه بین‌المللی سازندگان هولوگرام IHMA ) International Hologram Manufacturers Association ) در لندن باشند . لذا هولوگرام های تولید شده توسط شرکت‌هایی کهه عضو این اتحادیه باشند در این اتحادیه ثبت می‌شوند که به این ترتیب جلوی هرگونه تقلب و تکثیر مجدد بدون مجوزز صاحب امتیاز هولوگرام گرفته خواهد شد.
برای تهیه فیلم لیزری ( تهیه MASTER ) ادوات اپتیکی در محل‌های خاص چیده می‌شوند که با کوچکترین جابجایی ادوات اپتیکی برای ثبت لیزری , تصویر نهایی هولوگرام دچار تغییرات ظاهری می‌شود.

لذا خلق مجدد یک تصویر بدون هیچگونه تغییر نسبت به تصویر اول حتی برای تولیدکننده اصلی هولوگرام نیز غیرممکن می‌باشد و در نتیجه تهیه تصویر مجدد که بر روی ورقه‌های نیکلی تهیه می‌شود بسیار مشکل می‌باشد و قابلل کپی‌کردن نمی‌باشد.

چاپ برچسب امنیتی