برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

عوارض انجام ایمپلنت

خطرناکترین عوارض بعد از کاشت دندان

همه ما میدانیم که هر شیوه درمانی برای خود دارای فواید و عوارضی است که بیمار حق دارد پیش از اقدام برای انجام این شیوه های درمانی درباره آن به خوبی اطلاعات داشته باشد.پس در ادامه این مطلب برای شما اطلاعاتی را در نظر گرفته ایم که به عوارض خطرناک ایمپلنت خواهد پرداخت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید و موثر است.
عوارض اولیه بعد از جراحی و متصل کردن ایمپلنت همانند دیگر جراحی هاست که شامل :درد زیاد ورم کردن محل جراحی و همچنین احساس سوزش در آن ناحیه میشود .اما در صورت نا دیده گرفتن چیدمان و ساختار فک و ناحیه قرارگیری سینوس‌ها‌ از دید دندانپزشک، ایمپلنت مرتبط ممکن است وارد محل سینوس شود که علاوه بر درد و ورم کردن باعث میشود فرد دچارسینوزیت حاد نیز ‌شود .
این استاد و متخصص ارتودنسی   و جراحی فک و صورت تصریح می‌کند که: ایمپلنت در فک پایین دهان نیز در ناحیه جراحی ممکن است به عصب این محل صدمه وارد کند که علائم آن به حالت بی‌ حس شدن لب قسمت پایین و چانه و حتی در مواقعی درد‌های غیر معمول و بیش از حد تظاهر می‌کند. در مواردی، اگر صدمه واره شدید باشد ،عوارض بی‌حس شدن غیر قابل بازگشت و نیازمند به جراحی‌های میکروسکوپیک به سبب پیوند عصب این ناحیه خواهد بود

درمان درد بعد جراحی ایمپلنت


باید به این اهمیت داد که عمل درد بعد از جراحی در اشخاص مختلف بسته به آستانه تحمل هر فرد و تحریک ، متفاوت است. بنابر این نمی‌توان در مورد میزان درد بعد از هر جراحی مانند جراحی های کاشتن دندان یک دستور کلی در این باره صادر کرد . اقای متخصص مسگر‌زاده نیز در این باره اعتقاد دارد که :عوامل جسمی و همچنین عوامل روانی در بروز شدت درد موجود بسیار موثر تلقی می‌شود و میزان نیازمند بودن به داروهای تسکین درد و در مواقعی آرامبخش را در اشخاص گوناگون ، متفاوت می‌سازد . دکتر مسگر زاده تاکید می‌کند: شدت و میزان درد و تورم بعد از جراحی و عمل کاشت ایمپلنت به شرایط و عوامل مختلفی که شامل روش جراحی از سوی جراحان مرتبط ، دستکاری کردن نسوج سخت و نرم، شدت بریدن و میزان استهلاک دریل ها و ابزار های جراحی و…وابسته است. درتعدادی از موارد نیز بیماری‌های مختلف سیستمیک و عادت های خاص بیمار، موجب ناموفق بودن عملیات کاشت ایمپلنت می شود. 

نکات مهم بعد از ایمپلنت

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.