برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

برچسب هولوگرام

بعدنگار، اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام

چگونه محصول تقلبی را از روی هولوگرام تشخیص دهیم

برچسب های هولوگرامی کاغذی و افزایش جذابیت برند

پاسخی به تمام سوالات است. این برچسب آگاهی برند دربارۀ شرکت را بالا می‌برد و به میزان جذّابیت آن می‌افزاید. کمپانی میزان زیادی صرف کاغذِ برچسب برای رنگی‌تر کردن آن  می‌کند. هرچه یک برچسب رنگارنگ‌تر باشد، جذّابیت بیشتری نزد مردم دارد.

شرکت‌ها از مراکز تبلیغات و طرّاحی برای تزئین برچسب‌های کاغذی هولوگرامی مشورت می‌خواهند. این کار، هویّت آنها را حفظ می‌کند و آنها را قابل‌اعتماد تر می‌سازد. برای افزایش تقاضا و فروش محصولات باید تا سقف حداکثر تولید شوند، جذّاب و مفید باشند. یک محصول، بیشتر به‌خاطر جلوه‌اش خریداری می‌شود. اثبات جلوۀ محصول به این معنی است که برچسب محصولات بخش مهمّی از آن‌ها است.

تشخیص محصول تقلبی با استفاده از برچسب هولوگرام

اگر یک محصول یا گجتی که در بازار ارائه می‌شود، کپی آنها نیز همزمان در بازار عرضه می‌شود. در این صورت کار برای افراد عامی جامعه مشکل می‌شود تا بتوانند میان این دو محصول که هر دو شبیه هم هستند، یکی را انتخاب کنند. شرکت‌ها برای جذب کردن مشتریان بیشتر، مشتریان را با پیشنهاد‌های بیشتر بر روی محصول فریب می‌دهند. این یک مهارت بازاریابی است که مصرف کنندگان زیادی  ایجاد میکند. برچسب های کاغذی هولوگرام یکی از جذّاب‌ترین گزینه‌هایی است که شرکت‌ها این روزها بکار می‌گیرند.

اغلب اوقات، محصولات جعلی موجود در بازار، مشتریان بیشتری را نسبت به محصول اصل آن جذب می‌کنند. کالای اصیل به‌ آسانی توسط فردی کپی می‌شود تا جبرانی به‌عنوان پول بیشتری باشد. آنها کار خود را با فریب دادن یک شخص عامی انجامم می‌دهند. برای متوقف کردن آنها، شرکت‌ها برچسب‌های کاغذی هولوگرامی مختص به خود را دارند که روی محصول چسبیده است. هرکدام از این برجسب‌ها کد و شماره سریال محصول خود را دارد که برای بررسی هر‌گونه جعل کمک‌استفاده میشود.

نتیجه: شرکتها بوسیلۀ برچسب‌های کاغذی هولوگرامی و هولوگرام ، می‌توانند برای مشتریان خود، محصولاتشان را به‌راحتی قابل‌شناسایی کنند، حتی اگر میان انبوهی از کالاهای مشابه از شرکت‌های گوناگون باشد. این یک راه ساده و در عین حال راهی خلّاقانه برای حفظ هویّت یک برند است.

 فواید برچسب‌های کاغذی هولوگرامی 

برچسب‌ کاغذی هولوگرامی مشتریان را فریفته میکند: وجود برند‌های مختلف برروی یک قطعه کالای خاص، مشتریان را بسیار گیج می‌کند. این امر نه تنها برای مردم دردسر‌آفرین، بلکه برای شرکتها نیز تا حدی نگران‌کننده است. آنها واقعاً برایشانن دشوار است که هویّت واقعی و اصالت خود را در بازار حفظ کنند. کالاهای مشابه در بازار برای یک شخص عامی مشابه بنظر می‌رسد و برای شرکت سازندۀ آن در اثبات یا متفاوت نشان دادن محصولش با سایر محصولات چالش بزرگی را ایجاد میکند. این شرکت‌ها متخصّصان زیادی را استخدام می‌کنند، برای سازمان‌ها تبلیغ می‌کنند و خود را متفاوت‌تر از بقیه نشان دهند. این تنها مشکل آن‌ها نیست، بزرگترین تنش آنها حفظ مصولاتشان از جعل شدن است و محصولات تقلّبی به جذبۀ تصویر کالای اصیل و برند آن خدشه وارد می‌کند.

شرکت‌ها برای راحت‌تر کردن این فرآیند، از برچسب‌های کاغذی هولوگرامی برای محصولات خود و بسته‌بندی آنها استفاده می‌کنند. این کار به حفظ اصالت محصول و برند آن کمک می‌کند. برچسب‌های کاغذی هولوگرام برای تبلیغ کردن یک محصول یاا برند متعلق به آن بکار می‌رود. بر روی برچسب، فضای زیادی بوجود آمده تا کمپانی بتواند واژه‌های محترمانه خود یا مطالبی کهه می‌خواهند مشتری بداند را روی آن ثبت می‌کنند. این کار نه تنها برای کمپانی، بلکه برای مشتری نیز مفید است. بنابراین آنها می‌توانند به‌خوبی از محصول اطلّلاعات کسب کنند و همچنین بهترین بهره را از آن ببرند. همچنین برای مردم عوام نیز می‌تواند مورد‌استفاده قرار بگیرد. تمام جزئیات و محتوای یک محصول روی آن درج و توصیه شده است. این کار هیچ سوال یا ابهامی در ذهن مشتری باقی نمی‌گذارد و گاهی در زمان کسی که سوالی از محصول دارد، به روش های مختلف صرفه‌جویی می‌کند.

انواع کدهای ذخیره سازی

آشنایی با انواع کدها

کدها ساده ترین سیستم ذخیره سازی و ارائه ی اطلاعات به صورت دیجیتال هستند که توسط ماشین ها و اسکنر های اپتیکی، قابل خواندن هستند. استفاده از کد ها بسیار آسان و مقرون به صرفه هستند و به علت کوچکی و سرعت بالای تولید و قرائت،  تنوع کاربردی بالایی دارد.

به طور کلی کدها به دو بخش تقسیم می شوند:

  • کد های یک بعدی (۱D)
  • کدهای دوبعدی (۲D)

کد یک بعدی (۱D)


کد های یک بعدی همان بارکد ها (کد های میله ای) هستند که اطلاعات را با تغییر در ضخامت و فاصله آن ها ، به صورت موازی ثبت می کند. این نوع کد ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بسیار پایینی هستند و در حد یک سریال یا نام می تواند ارائه کند.

بارکد ها به شکل یکسان برای یک گروه خاص  مشابه هم استفاده می شود. میزان ذخیره سازی آن تا ۱۰۰ بایت است و برای هر بار قرائت توسط اسکنر یا قرائت گر باید در خط مستقیم نسبت به کد و در فاصله کن صورت می گیرد و در هر بار اسکن فقطط یک کد خوانده  می شود که  از این لحاظ سرعت کنترل را کاهش می دهد.

بارز ترین مثال بارکد ها، کد های UPC و EAN-13 هستند.

  • UPC )Universal Product Code)
  • EAN-13 )European Article Number)

هولوگرام


کدهای دوبعدی (۲D)


نسل جدید کد ها هستند که نقاط ضعف بارکد ها را پوشش می دهند که مهم ترین آن افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعاتی آن است. این نوع کد ها فضای کم تری به نسبت بارکد اشغال می کند و در صورتی که بخشی از آن مخدوش شود، اسکنر یا قرائت گر می تواند اطلاعات را بازیابی کند. به همین دلیل نسبت به بارکد ها، راحت تراسکن و خوانده می شود. (حتی در زوایای کور نسبت به قرائت گر و یا اسکنر.) از دیگر مزایای آن در دسترس بودن اپلیکیشن اسکن آن ها برای تلفن های همراه هوشمند می باشد.

کد های دو بعدی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها با کد های یک بعدی تلفیق شده اند و کارایی خاص خود را دارند.

  • QR Code ) Quick Response Code)
  • AZTEC Code
  • Data Matrix
  • MAXI Code
  • PDF 417
  • Coda Block-F
  • Microsoft Tag

برش دوار

برش دای- کات روتاری برای تولید برچسب امنیتی 

امروزه با حجم بالای تولید برچسب های امنیتی، در بیشتر موارد عمل برش (دایکات) به صورت روتاری (دوار) صورت می گیرد. که در مقایسه با برش تخت (Flat bed) ، سیستم روتاری احتیاج به کشش اولیه کم تری دارد و متریال می تواند به صورت پیوسته و سرعت بسیار بالا برش بخورد.با این حال باید فاکتور های بسیار زیادی باید مد نظر قرار گیرد تا نتیجه بی عیب را به دست آوریم. که در این مقاله به ویژگی های پایه و اولیه روتاری دای کات می پردازیم.

تعامل سه جزء در  برش روتاری 

پرینتر ها و ماشین های عملیات تکمیلی و تبدیلی برچسب های امنیتی به تولید بی مشکل با سرعت بالا احتیاج دارند تا بتوانند تقاضای مشتری را در حجم بالا پاسخ گو باشند. در راستای عملیات چاپ برچسب امنیتی، برش آن نیز برای دستیابی به موفقیت اهمیت به سزایی دارد و هم چنین اکثر تقاضای مشتریان بر مبنای متریال پیوسته(به صورت رول) و تمرکزروی زمان محدود است. تمام این مسائل ، عمل دای کات را به چالش میکشد.

دستیابی به کیفیت بالا در برش به سه عامل اولیه و همکاری آن ها با همدیگر بستگی دارد. این اجزا در وحله اول ماده ای است که قرار است برش بخورد و بعد واحد Cutting (برش) و پس از آن ابزار برش (تیغ) می باشد.

برش روتاری برای تولید برچسب امنیتی


آشنایی با تگ RFID


آشنایی با تگ RFID

یک تگ در ساده ترین شکل خود، شامل دو جزء است. یک آنتن برای انتقال و دریافت سیگنال‌ها و یک چیپRFID (یا یک مدار یک‌پارچه) که هویت و اطلاعات دیگر تگ را ذخیره می‌کند.

انتخاب تگ RFID از مهم ترین قسمت های یک سیستم موفق RFID است. امروزه صدها تگ مختلف در بازار موجود است که می توانند بسیار عالی و دقیق باشند ولی انتخاب اشتباه برای کاربری شما دردسر ساز خواهد بود. مثلا تگ های پایه فلزی به طور خاص برای قرائت از روی سطوح متالیک طراحی شده اند. در حالی که Wet Inlay RFID و لیبل های RFID روی سطوح متالیک قابل خواندن و بازیابی نیستند.

تگ rfid

 

از انواع خاص دیگر می توان از تگ های شیشه خودرو ها، تگ های رخت‌شوی‌خانه ها برای تگ کردن لباس ها و پارچه ها و یا تگ های Timing-Race (زمان‌بندی مسابقات) هستند که به علت انعطاف پذیر بودن تگ های  Wet Inlay نسبت به تگ های مرسوم از آن در این زمینه استفاده می شود.

نکات اولیه برای انتخاب تگ RFIDمناسب

  • در نظر گرفتن سطح الصاق تگ ( پلاستیک، فلز، چوب…)
  • محاسبه محدوده قرائت و بازیابی مورد نیاز
  • محدودیت های اندازه تگ (طول/عرض/ارتفاع)
  • ملاحظات محیطی و آب و هوایی (در نظر گرفتن حداکثر میزان حرارت، سرما، رطوبت، فشار و…)
  • اطلاع از نحوه ی الصاق (چسب/ اپوکسی/ پرچ و پیچ/ کابل و…)

تگ

کلید موفقیت هر سیستم RFID آزمایش و تست دقیق و کامل است. آزمایش ها باید طبق شرایط نهایی و همان ویژگی ها صورت گیرد.

انواع تگ های RFID) HF/UHFو یا NFC) می تواند برای هر مشتری به طور خاص و سفارشی(Customized) طراحی و تولید شود.

هزینه هر تگ به حجم و ظرفیت و کارایی آن تگ دارد و با توجه به تیراژ متفاوت است.


خصوصیات هولوگرام کارت pc

ویژگی های هولوگرام های کارت pc

در روش های مرسوم، الصاق هولوگرام حتی هنگامی که هولوگرام به صورت هات استمپ اعمال می شود و روی آن یک لایه محافظ  قرار می گیرد، بازهم امکان جعل و دستکاری و تحریف، هرچند محدود، وجود دارد. ولی در این تکنولوژی، پس از اینکه چاپ روی متریالل خام پایه، صورت می گیرد، هولوگرام به صورت سرتاسری روی سطح سند، الصاق می شود. (کارکردی مشابه هولوگرام کارت پی وی سی)این پروسه باید در تمیز ترین حالت ممکن و به دور از هر گونه گرد و غباری صورت گیرد. برخلاف هولوگرام های هات استمپ، این هولوگرام،در ماشین لمینیتور بسیار مقاوم است و ویژگی های اپتیکی و امنیتی خود را از دست نمی دهد. در نهایت روی آن یک لایه محافظ  لمینیت می شود.


هولوگرام

آشنایی با هولوگرام های کارت pc

تکنولوژی جدید هولوگرام که در حال حاضر چند کشور در سطح جهان قادر به تولید آن هستند، روی صفحات پلی کربناتی تولید می شود که دو ویژگی شفافیت و متالایز بودن را به طور هم زمان دارد. نحوه اعمال این هولوگرام روی سند امنیتی مورد نظر به گونه ای است که امکان جعل را تقریبا ناممکن می سازد.

فرایند لمینیت لایه ها در هولوگرام های کارت pc

فرایند لمینیت لایه ها، به خصوص لایه آخر و از طرف دیگر مواد مصرفی، به گونه ای است که این لایه ها با بدنه کارت ادغام می شوند و یک کارت یک پارچه را تشکیل می دهند که هیچ گونه چسبی در این بین دخیل نبوده است. و بدیهی است وقتی چسبی در کار نباشد، امکان جدا سازی یک شیء یکپارچه، بدون تخریب آن، امری بسیار بعید و ناممکن می باشد. این نوع هولوگرام ها به صورت ورق (Sheet) در عرض نسبتا بالا تولید می شوند و پس از اتمام کار، به قطع استاندارد یا مورد نظر، برش می خورند.

هولوگرام کارتpc